نسل طلایی فوتبال ایران در راه است

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان (زیر ۱۲ سال) گفت: به‌زودی با توجه به برنامه‌ریزی ارائه شده از سوی کمیته جوانان، نسل طلایی فوتبال ایران در راه است

 

محمود سورتیجی  بیان داشت: در ادامه برنامه تدوینی از جانب کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد استعدادیابی تیم‌های پایه بر اساس تقسیم‌بندی نهایی، ایران را به ۹ منطقه تقسیم کرده که مشغول استعدادیابی از بازیکنان هستیم. وی گفت: در هر منطقه بازیکنان برتر توسط سراستعدادیاب و همکارانشان استعدادیابی می‌شوند و رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۸ سال شناسایی و تیم ملی آن رده سنی انتخاب و معرفی می‌شوند. سرمربی تیم ملی نونهالان کشورمان درباره انتخاب خود ابراز داشت: این مسئولیت به پیشنهاد فریدون معینی رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به من محول کردند که می‌توان گفت، یک نسل طلایی و آینده‌ساز برای فوتبال ایران است.  
سورتیجی گفت: این نسل برای فوتبال کشور مفید بوده و می‌تواند با حمایت مسئولان، فوتبال کشور را متحول تا جایگاه فوتبال ایران بار دیگر در آسیا و جهان به عنوان یک مدعی در رقابت‌های مختلف حضور یابد.

 


وی مهم‌ترین برنامه این رده سنی را استعدادیابی در رده سنی پایه توسط کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با حمایت فریدون معینی در تمام استان‌ها زیر نظر مربیان در ۹ منطقه کشور عنوان کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان کشورمان در ادامه تصریح کرد: در نخستین اقدام تعداد ۷۰ بازیکن سال گذشته در دو شهر فریدونکنار و جویبار استعدادیاب شدند تا از بین این بازیکنان ۳۰ نفر از بازیکنان نخبه انتخاب شوند.
سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان همچنین انتخاب نفرات برتر و نخبه را برای دو سال آینده در تیم ملی نونهالان از دیگر برنامه‌های این رده سنی عنوان کرد و متذکر شد: باید مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند تا با توجه به تحصیل دانش‌آموزان لطمه‌ای به تحصیل این بازیکنان وارد نشود.
وی درباره دلیل انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی ابراز داشت: به مدت ۱۸ سال مسئولیت تیم شموشک نوشهر به ویژه تیم‌های پایه را برعهده داشتم و در باشگاه شموشک نشان دادم که اگر به تیم‌های پایه توجه شود نتایج مطلوبی خواهد داشت.
سورتیجی گفت: همان طور که همه شما می‌دانید در مدت فعالیت من در باشگاه شموشک بازیکنان زیادی را تیم‌های لیگ برتری ایران و لیگ‌های مختلف معرفی کردم.
سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان همچنین از حضور بازیکن لژیونر به تیم‌های خارجی خبر داد و تصریح کرد: به همین دلیل چون در استعدادیابی بازیکنان تخصص و تبحر داشتم کمیته جوانان فدراسیون فوتبال مرا برای مربیگری برگزیدند.
سورتیچی درباره بازیکنانی که زیر نظر وی پیشرفت کردند و از باشگاه شموشک نوشهر به تیم‌های بزرگ کشور پیوستند، بیان داشت: کیانوش رحمتی، محسن یوسفی و سید میثم حسینی در استقلال تهران، محسن بنگر و رحمان احمدی در فولاد ماهان اصفهان، ابوذر رحیمی در راه‌آهن، مهرداد اولادی و هادی نوروزی در پرسپولیس تهران، مجید ایوبی در سایپا البرز، مهدی نعمتی در صبای قم، میثم بائو در شهرداری تبریز، مجید نورمحمدی در ذوب‌آهن اصفهان و محمدرضا خلعتبری در لیگ امارات و در تیم الغرافه قطر و... حضور دارند، همگی رشد و پرورش یافته باشگاه شموشک است.
وی در پایان افزودمطمئناً با توجه به سرمایه‌گذاری و حمایت مسئولان فوتبال کشور به تیم‌های پایه پیشرفت قابل توجهی در آینده خواهیم داشت و تا پنج سال آینده این استعدادها فوتبال ایران را شکوفا خواهند کرد و هیچ مشکلی در انتخاب بازیکنان  در ترکیب تیم‌های ملی نخواهیم داشت و دست مربیان برای انتخاب بازیکنان باز خواهد بود.
استاد محمود سورتیجی مدرک بین‌المللی خود را از کشور انگلیس دریافت کرد و یک دوره کارآموزی مربیگری در باشگاه آرسنال انگلستان را نیز گذراند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد