پیروزی برای مربیان چگونه به وجود می آید؟

برنده ها همه آن را دارند و دیگران آن را می خواهند. انگیزه ؛ یکی از اجزای اصلی موفقیت هم در داخل و هم خرج فوتبال است . این همان عاملی است که به شما اجازه می دهد که پس از شکست های مکرر دوباره کار خود را ادامه داده و به اهداف تان برسید. برای کمک کردن به پیشرفت انگیزه برد در بین اعضای تیم از این راهنمائی ها و استراتژی ها پیروی کنید.

قدم اول : انگیزه در مورد مسئولیتهای مشترک

این فقط وظیفه شما نیست که بازیکنانتان را انگیزه دار کنید . آنها می بایست بارقه هایی از انگیزه را درون خودشان داشته باشند . شما نمی توانید هیچ کس را مجبور کاری بکنید که نمی خواهد.

قدم دوم : انگیزه در داشتن و دادن جهت

همه انگیزه دارند. سئوال کلیدی این است که چه باید بکنیم؟ به عنوان یک مربی شما باید به پیشرفت جهت آن در بازیکنانتان کمک کنید.

قدم سوم : انگیزه در فروش

آدم هایی که انگیزه قوی دارند فروشندگان خوبی هستند. شما باید از بازیکنان بخواهید که سخت کوش باشند و بدانند که نتیجه سخت کوشی عالی  شدن است. شما باید از آنها بخواهید با توجه به از خود گذشتگی و تعصبی که دارندارزش اهداف خود را مشخص کنند. به این معنی که شما باید به آنها توضیح دهید که تلاش و کوشش آنها بسیار مهم و اساسی است. این که به یک بازیکن به طور ساده توضیح دهیم که باید چکار کند تاثیرش به همان اندازه ای است  که برای آنها توضیح دهیم که این تمرین چگونه به آنها کمک خواهد کرد که به آنچه می خواهند برسد.

قدم چهارم : انگیزه را آسان بگیرید

 حتی بازیکنان حرفه ای نیز به ایجاد انگیزه از سوی مربیشان نیاز دارند. بسیاری از مربیان اشتباها فرض می کنند که بسیاری از بازیکنان باید از قبل کاملا انگیزه مند شده باشند و این ایجاد انگیزه به عهده خود بازیکن است.

 قدم پنجم : انگیزه به عنوان یک کار روزانه

90 درصد انگیزه در اولین روز تمرین اتفاق می افتد. 5 تا 10 درصد انگیزه درست قبل از بازی و مسابقات بزرگ اتفاق می افتد. تا زمانی که شما هر روزه تلاش می کنید تا یک مدیر انگیزه مند شوید باید این کار را تا روز بازی ادامه دهید.

قدم ششم : انگیزه زمانی پیشرفت می کند که شما یک رابطه خوب با بازیکن خود برقرار کنید

نوع رابطه ای که شما با هر کدام از بازیکنان از ابتدای فصل  شروع می کنید تعیین کننده میزان انگیزه آن فرد در یادگیری و عملکرد است.

* راهنمای ساختن رابطه و انگیزه بازیکنان  بر اساس احترام

بابازیکنان خود همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود . به آنها احترام بگذارید و آنها به شما احترام خواهند گذاشت. از شما یاد خواهند گرفت و با تعصب برای شما بازی خواهند کرد.

از مقایسه بپرهیزید. مقایسه باعث می شود بازیکنان احساس بدی نسبت به خودشان پیداکنند ؛ انگیزه شان را از بین برند  و چشم و هم چشمی در بازی به وجود بیاید و در آخر بازی ناسالم شود. با بازیکنانتان به عنوان یک انسان کامل رفتار کنید به توانائیهای دیگر بازیکنانتان توجه کنید. اگر به آنها به عنوان یک بازیکن نگاه کنید آنها در مقابل به شما یک انگیزه قوی ؛ انسجام بیشتر و بازی عالی خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد