ضربه پنالتی در فوتبال

ضربه پنالتی


بازیکن مسئول اجرای ضربه پنالتی مزایای بسیاری دارد . دروازه بان تا هنگام اجرای ضربه از طرف بازیکن فقط می تواند در طول خط دروازه حرکت کند اما به سمت جلو نمی تواند گام بردارد . 11 متر فاصله میان نقطه پنالتی و دروازه وجود دارد . ضربه به صورت مستقیم اجرا شده و افراد تیم در 9 متری توپ قرار می گیرند . تمام مزایائی که برای بازیکن مسئول پنالتی فراهم است دروازه بان را در حکم طعمه قرار داده و در امر دفاع با اشکال مواجه می کند . این جملات بدان معنا نیست که بازیکن صد در صد توپ را وارد دروازه می کند . برای افزایش شانس خود باید پنج قانون اصلی را که در زیر می آید بکار بندد . اجرای موفقیت آمیز ضربه پنالتی بستگی به آرامشی دارد که در اثر تمرینات مکرر کسب کرده اید . فراموش نکنید که اگر توپ وارد دروازه نشود فقط به علت اشتباه بازیکن بوده است . هنگامی که ضربات پنالتی را از زوایای مختلف جلوی منطقه ، تمرین می کنید شانس پیروزی تیم خود را افزایش می دهید . این نکات عبارتند از :
img/daneshnameh_up/3/3c/panaltty.jpg

ضربه پنالتی یکی از موقعیت های بد و مایوس کننده برای دروازه بان است . در ضربات پنالتی هیچ انتظاری از دروازه بان برای مهار کردن توپ نمی توان داشت .
مهار پنالتی ، صرفا به شانس و اقبال دروازه بان بستگی دارد . تنها تکنیکی را که دروازه بان های بزرگ برای مهار ضربه پنالتی بکار می برند این است که قبل از شلیک ضربه پنالتی ، دروازه بان حدس می زند که توپ به کدام سمت امکان دارد برود . سپس بعد از شلیک به همان سمت شیرجه برود . دروازه بان اگر خوش شانس باشد ، توپ به همان جهت خواهد آمد در غیر این صورت توپ به درون دروازه یا خارج خواهد رفت .


  • مطمئن شوید که توپ را به طور صحیح در نقطه پنالتی قرار داده اید . هر گونه سد یا مانعی که توسط دروازه بان ایجاد می گردد موجب خارج شدن توپ از مسیر خود خواهد شد .
  • توپ را بر روی نقطه مورد نظر قرار داده و به آنچه که قصد اجرا دارید فکر کنید ، به صحبت ها یا حرکات بازیکنان که مزاحم شما هستند گوش ندهید . همه کس و همه چیز را به غیر از ضربه پنالتی فراموش کنید .
  • هدف گیری کرده و به طرف توپ بروید . در چنین حالتی باید قبلا درباره نقطه مورد نظر خود تصمیم گرفته باشید .
  • ضربه پنالتی شما باید قطعی بوده و درست اجرا شود . در چنین مرحله ای تصمیم خود درباره نقطه مورد نظر را تغییر ندهید . به حرکات بازوان یا بدن حریف توجهی نکرده و به فریادهای مدافعان بی اعتنایی کنید . زیرا اینها روش هایی هستند که در مورد ایجاد مزاحمت برای شما طرح ریزی می شوند.
  • شما باید هدف خود را که ناحیه ای در داخل هر نقطه است بشناسید . دروازه بان در وسط تور قرار می گیرد و آماده محافظت کردن از 4 متر تور می باشد و در نتیجه 5/1 متر در هر طرف او خالی می ماند . دروازه بان در مورد دفاع مناطق 5/1 متری نمی تواند کاری انجام دهد . تلاش شما باید در جهت جای دادن توپ در داخل این مناطق باشد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد